Julspecial

Fyra dagar kvar till självaste julafton tänkte jag bjuda på en julspecial. Utanför ligger snön så vackert på backen, stjärnor lyser i fönstren och barn åker pulka i backen utanför. Det är verkligen juletider nu, men vart tog julkänslan vägen? Nu när man är vuxen nog för att veta att jultomten bara är ett påhitt så försvann ju allting med jul att göra....jag är bitter, deppig och ledsen men framför allt är jag förundersam eftersom jag INTE vet....

Hur många julskinkor BigRob kan förtära under 5 minuter?
Om den danska coronan kommer flöda i stugan nere i Borås?
Om Snigel har vaknat upp ur sitt delirium och insett att det är jul?
Om Mr.Wikipedia vet vem som avbildade Jultomten först?
Om fåren på Gotland fryser och tål dom glögg?
Om julen nere i Glenn-town är blåvit?
Om man överhuvudtaget firar jul nere i Skåne?
Om den långa stubinen bakar kebabkakor istället för pepparkakor?

Livet i sig är ett oerhört intressant fenomen. Frågor jag kan ställa när som helst till personen har jag inget svar på men den frågan alla vill ha svar på kan jag inte ställa till någon men jag vet ändå svaret? Alla säger ju nej för det låter surrealistiskt, osannolikt och fantasifullt men kom igen. Media vinklar allt, klart våra föräldrar vinklar allt också. Hela världen är ju vinklad, varför skulle INTE tomten finnas? Har vi själva sett tomtens verkstad stå tom? Nej just det! Enda anledningen till jultomten "inte finns" är för att våra föräldrar och släkt vill ta all credd för julklapparna.

// BBP - För vi tror trots allt på tomten!




Kommentarer
Postat av: Per

God Jul!

2009-12-21 @ 12:10:41
URL: http://kv07australia.wordpress.com
Postat av: god jul från Götet

http://www.youtube.com/watch?v=yz8Fwj9i29Y&feature=player_embedded

2009-12-24 @ 23:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0