Pappa har ordet

Tisdagskväll och solen har gått ner för flera timmar sedan. Utanför dörren biter kylan i kinderna. Bilarna har bytt till vintersulor och att ligga i soffan o mysa med någon man tycker om har aldrig lockad lika mycket som det gör just nu.

Även om jag hoppas på att få mysa till det lite ikväll så vet jag flera som längtar till morgondagen då det är avslutning på kåren och en liten strimma av hopp till att få till det tänds innan alla glada mkvare lämnar detta blåshål till stad för att bege sig hemåt för vintervila. Jag räknar kallt med att få se både det ena och andra på dansgolvet imorgon om jag nu beslutar mog för att gå ut. Denna termin har verkligen varit händelserik på tingeltangelfronten och mycket har vi att tacka kv09 för. Dessa vilsna själar har varit väldigt aktiva på denna fronten, speciellt med varandra men även med oss andra blåa själar. Det tackar vi för;)

Jag har den senaste veckan haft många från kv09 som kommit fram till mig o frågat om råd och vägledning för att klara sig genom den här mörka sista delen av terminen. Mitt råd till alla har varit "Ta dagen som den kommer och gör det bästa av den". Jag har verkligen fattat tycke för många av dessa nya människor och det glädjer mig att se hur mycket dom har utvecklats under dessa månader.

Som den extrapappa jag är åt många av er så vill jag att ni alltid ska veta att jag finns här för er och är det något ni undrar över så är det bara komma fram o fråga.


// Pappa B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0