Insparksspecial del 2:

Som ni märker är vi på BBP igång nu igen efter en välbehövlig semester. Som en del i vår insparksspecial presenterar vi idag en lista med tips på bra drycker att förtära under insparksveckorna.




1:         Tro det eller ej, men den viktigaste drycken att förtära är faktiskt inte öl utan vatten. Vi på BBP är stora förespråkare av varannan vatten när man är ute o slarvar, men tycker också att det är minst lika viktigt att fylla på vätskedepåerna under dagen när man är ute på alla roliga aktiviteter.


2:          Först på andra plats hittar vi min favoritdryck, dvs ÖL. Jag som till skillnad från mina kollegor på BBP är en rätt klen pöjk och gillar att njuta av en kall lättdrucken ljus mexikansk öl(vi får på grund av strul med rättigheterna inte skriva namnet). Men student plånboken gillar inte priset på den så istället rekomenderar jag tuborgs små 4,2. Perfekt insparksöl som med sin låga alkoholhalt gör att man orkar med hela kalaset utan att behöva gå hem tidigt och även kommer lindrigt undan när det gäller baksmällan.



3:          På plats tre hittar vi Red Bull Tobbes favorit, nämligen Fiskarns. Alldeles exellent att ta fram när man känner för att komma igång lite extra. Även bra för att citera Tobbe "mjuka upp göttelammen lite". Och det är ju aldrig fel.


4:          En annan dryck som är lite av redaktionens favorit är rosèvin. Passar perfekt för den lite mer lugna förfesten. Avnjuts helst på Katz/karlsson/Abreus balkong tillsammans med en skål frukt samt red bull.


5:          På listans sista plats hittar vi klassikern vodka. Med sin mångsidighet är vodkan given på listan. Man kan blanda den med allt men tänk på att ta det försiktigt, vodkan kan vara förädisk. Undertecknad har en tendens att få spriteksem efter för många groggar och det är inte kul kan jag lova er.




Hörs imorgon


// BBP- din Bengt Fritiofsson


Kommentarer
Postat av: Anonym

Man får ingen pant på Turborgs små 4,2! VÄRDELÖST!

2009-08-12 @ 12:09:25
Postat av: Anonym

Tuborgs 4,2 är också en av mina favoriter =)

2009-08-12 @ 16:07:16
URL: http://pramso.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0