Gästbloggare @ BBP

Schlagerreferat @ BBP

Gårdagens fotboll var något i hästväg. Som bekant spelade jag inte, men försökte i alla fall vara delaktig i matchen genom att fotografera arrangemanget. Anledningen till att jag skriver till er ikväll har inte ett dyft att göra med matchen i sig, det har faktiskt inte ens med fotboll att göra.


Jag vet att ni är intresserade av göttigt skvaller om vad som händer runt om i MKV-världen, och nu är det nämligen så att jag sitter på häpnadsväckande information angående vad som hände efter gårdagens match. Här kommer något som kan gälla som bland det göttigaste ni på BBP kommit i kontakt med.


Matchens spelare i KV07-lägret, Gustaf Bergner, sprang som bekant mycket under matchen. Han var mycket aktiv och av hans prestationer att döma frågade man sig om hans energi någonsin skulle komma att ta slut. Nu har det visat sig att hans energi räckte längre än vad någon av oss ens kunde drömma om, nämligen hela vägen till vår härliga storstad i öst, Moskva.


Som vi alla vet arrangerades igår första semifinalen i Eurovision Song Contest, just i rysslands huvudstad. Det alla var totalt ovetantes om under gårdagens fotbollsmatch var dock att vår härliga fotbollsspelare hade ett uppträdande att göra ungefär kvart över nio på tisdagskvällen. Han hade alltså många mil att springa, men den jäveln klarade det och på TV igår kunde många av oss se Gustaf iklädd vita tighta jeans samt en härligt uppknäppt jacka i samma färg. Eftersom finalen går av stapeln i ryssland samt att hans kläder var vita valde Gustaf, enligt mina privata källor, att tävla för det härliga landet Vitryssland. Han gick ut som bidrag nummer 4, alltså direkt innan vår kära svenska representant Malena Ernman med låten "eyes that never lie", naturligtvis även med ett alias, Petr Elfimov.


Se och njut av hur Gustaf på ett mycket inlevelsefullt vis levererar denna underbara låt. I bedömningen kan ni även lägga att han två timmar innan detta framförande stod på en asfaltsplan i centrala Jönköping och spelade fotboll med en precision som tystade många munnar, samt att han gjorde ett mål som möjligtvis kan tituleras "matchens mål".




 

Detta var allt från mig, en vilsen man i schlagerdjungeln, JoJo


Ps. Gustaf gick inte vidare!


Kommentarer
Postat av: Alx

Synd att Gustav inte gick vidare, jag menar hur kan man misslyckas med E-type som gitarrist?

2009-05-13 @ 21:18:42
Postat av: Leo

Hahaha det är på pricken likt. Elfie klapp, klapp, klapp

2009-05-14 @ 13:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0