Inga konstigheter

En av BBP:s fina grabbar har spenderat det senaste dygnet på Ålandskryssaren cinderella. Det har sannerligen varit en ett hårt dygn med mycket dans, fest och en hel del tingeltangel. Dock inte för mig :( som vanligt. Men jag nekade faktiskt en hyttinvit från 2 äldre damer ifrån Mjölby. Även jag har mina gränser.



Jag hade mina förhoppningar att jag skulle lyckas övertala färjan Håkan att göra ett gästblogginlägg men tyvärr så lider han tydligen av utbrändhet och jobbade inte under kryssningen. Någon som dock var och svängde sina lurviga på fun club var ingen mindre än programledaren och hobbysnickarn Martin Timell. Bloggarn har tyvärr inga uppgifter om han hittade nåt tingeltangel.

För min egen del så var det trots mycket taxfree öl en rätt städad kväll, men det var värre för andra. Den första att kasta in handduken var den gamla capskungen från Tidaholm Kenneth, som låg i säng efter 12 snåret nångång. Ett par timmar senare var det Billings tur att nanna kudde efter han blivit hotat att kastas av i Mariehamn om han inte slutade springa bärandes på en platta öl mellan de olika hytterna. Albin smart som han är försöker då lura vakten genom att lägga all sin öl i en kundvagn istället och säga att han kommer direkt från taxfreen. Det han inte tänkte på var att den hade stängt 3 timmar tidigare.

En annan som inte mått så bra idag är lilla IA Clara som började resan med att säga "väck mig när man ser Liseberg". Ja du Clara, vi kanske ska köra en kombinerad geografi/tingeltangel lektion du o jag. Jag lär ut geografi och du tingeltangel.

Det finns mycket mer att berätta om kryssningen men lite måste hållas hemligt;)

Nu är det snart dags att lägga sig och försöka bli av med nackontet som jag ådrog mig när jag, Popeye och Frasse rockade loss till Atack med dunderhiten Ooa hela natten framåt småtimmarna.


//BBP- inga konstigheter

Kommentarer
Postat av: kungen

Tack bbp för att ni får mig att asgarva varje gång man läser.. var ligger liseberg? haha! kommer från taxfreen-...haha

2009-05-29 @ 22:25:27
Postat av: Jonnani

Det där var ju en riktigt rumsren beskrivning vill jag påstå ;) Danke!

2009-05-30 @ 11:25:38
Postat av: Infotrollet

Mjölby damer kan faktiskt vara riktigt läskiga...

2009-05-31 @ 18:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0